fredag den 6. september 2013

Madplan på en kreativ måde

Mindst en gang om ugen sidder jeg med en blok, kuglepind og uinteresseret. Der skal laves madplan, og det er ke-de-ligt! Det starter som regel ud med at jeg sætter mig ned, kigger på manden, og siger "hvad vil du have?" - hvortil han ofte svarer "Det ved jeg ikke".

Så da jeg i forvejen ledte efter måder at forbedre min studieteknik i forbindelse med mit jurastudie, faldt jeg over ideen med flashcards, og tænkte at det måtte kunne bruges på andre måder.

Så nu har jeg lavet 15 kort med vores hofretter, skrevet indgredienserne på, og så er det bare at kigge kortene igennem, hvis jeg er helt i vildrede. Og da jeg gerne skal have ting i hænderne og rykke rundt på dem, fungerer det her ret godt.

Hvis man er helt crazy kan man jo gøre det til en leg og lade en anden vælge et kort fra bunken etc.



Man kan lave dem på 1000 måder, min er bare en af slagsen. Jeg kan snildt forestille mig, at når Karla bliver ældre, vil jeg lave nogle med billeder på, og så kan hun være med til at vælge. 

1 kommentar:

  1. Dét er da en super idé! :D M er også en det-ved-jeg-ikke-type, så måske vi skulle prøve det ;)

    SvarSlet