onsdag den 18. september 2013

Bagsiden af medaljen

Da jeg broderede den lille fugl på Karlas savlesmæk i går, og mest af alt fokuserede på at få den gjordt færdig, så jeg kunne komme i seng, var bagsiden ikke lige min største prioritet. 
Men et par stykker har spurgt ind til den, så her kommer den:

Inden hæftede ender: 

Og efter:
Jeg har sprunget over hvor gærdet var lavest nogle steder, det indrømmer jeg.


Hvis man vil hæfte enderne så pænt som muligt, gælder det om - så vidt det er muligt - at hæfte på den samme farve. Brun hæftes på brun, grøn på grøn.

Det er også pænest, hvis man hæfter lodret, så vidt det kan lade sig gøre. Hvis du broderer fra venstre til højre og tilbage igen, vil din bagside primært bestå at lodrette sting. Prøv at undgå at hæfte på tværs af dem, men hæft op og ned. På den måde vil den hæftede ende blive en tykkere lodret streg (den må gerne være et par sting lang), og det er pænest :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar