søndag den 1. september 2013

Babysikring på strikketøjet

At lære er jo en konstant proces, og selv om jeg er ret grøn indenfor det der med at strikke, har jeg dog allerede gjort mig nogle erfaringer.

Mit første helhjertede strikkeprojekt (en hue) gik i vasken ved målstregen, da min pilfinger syntes det var sjovt at hive strikkepinden ud af projektet og dermed lave alle masker være blottede og skrøbelige. Det stod ikke til at rede, og jeg forbandede strikkepindene langt væk. 

Men efter at have strikket en sweater på rundpind, har jeg set lyset. Nemlig fidusen i at kunne trække projektet ind på midten, og dermed sikre det en hel del bedre. (Og så smider man heller ikke den ene pind væk.)

Det er muligvis lidt det samme som at have sine vanter i en lang elastik. Men det fungerer fantastisk med en meget langarmet 1-årig i huset! 

Et stk. Strikkeprojekt:

Og vupti, så blev det en hel del bedre sikret :)


(Det er forresten en vest in the making)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar