mandag den 26. august 2013

Stuedrømme

Jeg er nok en af de mennesker, der altid drømmer og altid vil forbedre. Det er ikke fordi jeg ikke er tilfreds med situationen som den er, men jeg har nok bare et drive for forandring. Jeg elsker at rykke rundt, kigge på boligdesign, lave plakater osv for hele tiden at gøre mit hjem mere personligt. 

Budgettet er dog ikke til at få alt jeg peger på, men det gør mig ikke noget. Så har jeg længere tid til at tænke over, hvad jeg gerne vil have, og spare sammen til det. Og hvis jeg ændrer mening under vejs, så ved jeg, at det var fordi jeg alligevel ikke ville have været tilfreds med slutresultatet. 

Lige for tiden drømmer jeg om at male en væg i vores ellers helt hvide stue. Der er nok vægge at tage fat i - 9 for at være præcis (vores stue er geometrisk set ret sært opbygget) - og valget er faldet på væggen bag sofaen. Lige nu er den bare kedelig og tom, og præcis lige så bred som vores sofa, så en smule maling ville gøre underværker. 

Tapet er desværre ikke en mulighed, da vi har savsmuldstapet, og det ville være et mareridt at pille tapet af, sætte et nyt op, og skulle omtapesere igen, når vi flytter. Men tapet giver mulighed for en masse fede mønstre, som er sværere at reproducere med maling. 

Men så fandt jeg de såkaldte "stensils"
Ideen minder mig om de skabeloner jeg havde som barn. Man tager en skabelon, sætter den mod væggen, og maler udenom. 

Og så får man et rigtig fint alternativ til tapet:











Og farven? Den skal være gul! En varm gul, der kan stå i kontrast til vores lænestol i teal:




2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se det endelige resultat :D

    SvarSlet
  2. Ja, det bliver ikke liiige med det samme.. Men glæder mig til det kan lade sig gøre :)

    SvarSlet