mandag den 5. august 2013

Diy: Bukser til shorts

Karla er en lang baby, så hendes bukser stumper altid før de bliver for små i livet. Så nu hvor sommeren for alvor har gjort sit indtog, er det oplagt at sy nogle af hendes stumpede bukser om til shorts. 

Trin 1:
Find en passende længde. Det har jeg gjort ved at folde bukserne til der, hvor jeg synes det så pænest ud. 

I dette tilfælde 20 cm.

Trin 2: Klip, så du har 1 1/2 cm til sømrum. Bagsiden er ofte længere end forsiden, så ved at klippe fra den inderste syning til den yderste syning på forsiden af buksebenet, og derefter klippe efter klipningen, vil benene blive lige lange foran og bagved. 



Trin 3: Lav en dobbeltfold ved at folde en gang, og efterfølgende en gang mere. På den måde får du skjult klipningen, og de små shorts vil ikke trevle. Jeg har taget den på øjemål, men hvis du vil måle, passer det med at folden i sidste ende bliver lidt under 1 cm. 

Jeg starter med at sætte knappenåle i ved syningerne, så jeg er sikker på, at de er lige.






Trin 4: Sæt knappenåle i.


Trin 5: Når du sætter knappenåle i det andet ben, er det en fordel at lægge benene sammen, så du er sikker på, at benene er lige lange


Trin 6: Så er det bare at sy!

Og så er din baby sommerklar:











Ingen kommentarer:

Send en kommentar