fredag den 23. august 2013

Man undres...

... Om det der kreative "gen" eller "øje", er det min tillært, nedarvet eller noget helt naturligt, som er i alle mennesker?

På Karlas sidste feriedag alene med mor, besluttede jeg, at vi skulle tegne en tegning til far. Jeg har før givet tuscher og papir et forsøg, men resultatet blev et krøllet papir og en pige med betydeligt mere farve i ansigtet, end hvad der var havnet på papiret. Men nu prøvede vi lykken, og denne gang kunne hun se fidusen! 

Jeg gav hende et udvalg af 50 forskellige farver, og havde en forventning om, at hun helt ukritisk ville vælge sort, ferskenfarvet, turkis, armygrøn og en utydelig gul. Men nej. Hun gik konsekvent efter de grønne og lyserøde/lilla nuancer -   Perfekte komplimentærfarver! Gul og blå ville hun ikke vide af. De har nok ikke lige passet ind :) 

Farvevalget: 



Og det endelige resultat, der nu pryder køleskabet - hvis der er noget, der siger forælder, så er det da en tegning på køleskabet. 


1 kommentar:

  1. Hun er simpelthen så sej. Jeg tror det er noget hun har nedarvet :)

    SvarSlet